Social Items

Tekanan Tayar

Tekanan angin yang tinggi boleh menyebabkan cengkaman tayar pada jalan berkurangan dan boleh mengakibatkan tayar bengkak atau dalam kes yang lebih serius boleh mengakibatkan tayar pecah. Mengambil contoh yang dipakai adalah rim 15 tayar 55 siri standard bagi Proton Gen 2 atau Waja anda perlu isi tayar depan dengan 21030 dan tayar belakang pula 19029.


Pin On Viral Artis

Sekiranya tekanan angin menunjukkan paras kurang dari 3 anda perlu mengisi angin.

Tekanan tayar. Sistem Pemantauan Tekanan Tayar atau SPTT TPMS memantau tekanan dan suhu tayar secara live bagi mengelak. Sebelum jalan jauh pastikan angin tayar kereta cukup. Nombor tersebut menandakan jumlah minimum tekanan udara yang diperlukan untuk menyokong kapasiti maksimum bawa-beban kenderaan anda.

Oleh begitu anda amat digalakkan untuk memeriksa angin tayar sekerap yang mungkin. 10-08-2019 TEKANAN TAYAR OPTIMUM Tekanan disarankan kebiasaannya antara 30 dan 35 PSI. Feb 1 0923 Kuala Lumpur.

Tips untuk mengetahui tekanan angin tayar yang betul dan tepat. Video kali ini aku berkerjasama dengan VIPstn VIPstn membawa anda berita terkini di seluruh Malaysia. 15-08-2019 Kena set tekanan tayar sebab nak perah semua kelebihan yang ada pada setiap tekanan tayar.

1-2 kali sebulan sudah cukup memadai untuk pastikan tekanan angin tayar sentiasa cukup. Free Alignment check when you buy 4 tyres or more. Tekanan disarankan kebiasaannya antara 30 dan 35 PSI.

Tekanan tayar kereta tidak betul ideal sama ada kurang angin rata atau angin berlebihan keras boleh menjejaskan keselesaan dan prestasi kereta. Papan Dalam Bonet Tayar Spare WAJA. Akhirnya tayar tekanan rendah pada UAZ harga yang mana lebih tinggi daripada standard memerlukan syarat penyimpanan dan operasi khas.

07-06-2019 Perkara yang paling mudah ialah minyak di dalam kereta anda dan juga tekanan tayar anda. TEKANAN tayar mencukupi akan memastikan kenderaan dapat beroperasi pada tahap baik dengan mendapat manfaat penggunaan minyak yang lebih cekap jangka hayat tayar mampu bertahan lebih lama dan memberikan cengkaman terbaik atas permukaan jalan terutama ketika membrek. Nombor tersebut menandakan jumlah minimum tekanan udara yang diperlukan untuk menyokong kapasiti maksimum bawa-beban kenderaan anda.

Tekanan angin tayar untuk kereta 13 cc. Jika korang menggunakan rim 15 tayar 55 siri tayar depan diisi dengan 21030 dan tayar belakang pula 19029 kpa. Bukan tidak mungkin bisa merusak pelek hingga konsumsi bahan bakar yang jadi semakin boros.

Sistem Pemantauan Tekanan Tayar. Kedua beban pada unit transmisi dan casis kereta meningkat. Tekanan angin dalam tayar kereta yang terlalu rendah dapat mencetuskan kebocoran ketika melintasi jalan-jalan berbatu.

Kita sedar bahawa tayar kereta kita perlu sentiasa diisi angin supaya kereta kita boleh bergerak dan tidak akan berlaku masalah seperti kerosakan pada getah tayar dan juga memberi kerosakan pada rim. Bagaimanakah hendak memastikan tekanan tayar sentiasa mencukupi. 15 cc tekanan angin yang diperlukan cukup sekitar 190 hingga 230 kpa.

Padahal tekanan angin tersebut sangat mempengaruhi kenyamanan serta keamanan ketika mengemudi. Pertama tayar adalah tertakluk pada permukaan berat pada permukaan keras. Tekanan angin tayar untuk kenderaan Kei Car boleh diisi dalam lingkungan 180 hingga 220 kpa ia juga bergantung pada saiz tayar yang korang guna.

Kalau ban mobil kekurangan atau kelebihan angin dampak negatifnya pun beragam. Berhati-hati dengan mengimbangi semasa memasang tayar. Tekanan angin tayar kereta akan menurun setiap bulan dan akan turun lebih banyak jika terdapat sebarang kebocoran.

Tekanan angin tayar yang tidak sesuai boleh menyebabkan pemanduan kurang selesa selain terdedah kepada kerosakan. Tekanan Angin Tayar Kereta Periksa tekanan angin tayar sekurangnya-kurangnya sebulan sekali atau setiap dua minggu. Label angin tayar ini dapat dilihat pada pintu belah pemandu.

Bunga tayar yang haus di bahagian tengah menandakan tekanan angin yang berlebihan di dalam tayar. Ia juga boleh menyebabkan kemalangan.


Tips Penjimatan Minyak Tips Minyak Pengikut


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar